آشنایی با 5 تکنیک فروش جهت بهبود وضعیت بازار ارائه خدمات به مشتریان
حتی اگر شما بر تمامی استراتژی های فروش مسلط باشید، اگر بازار ارائه خدمات به مشتریان را از یاد ببرید، حتی ذره ای ارزش نخواهند داشت.
خدمات مشتریان استراتژی است که همه ی مالکان کسب و کارهای موفق آن را می دانند و مدنظر قرار می دهند زیرا نقطه مشترک همه ی کسب وکارهای موفق، مشتریان راضی است.
آنچه که بسیار جالب است این است که بسیاری از موارد مطالعه شده نشان می دهند بهبود وضعیت بازار ارائه خدمات به مشتریان درون عملیات یک کسب و کار، فروش آن را افزایش می دهد.
در این مقاله تعدادی از استراتژی های ساده فروش که به شما کمک می کنند تا بازار ارائه خدمات به مشتریان خود را ارتقا دهید برای شما معرفی خواهیم کرد:
تکنیک اول: فرایند فروش خود را خودکار نمایید تا وضعیت بازار ارائه خدمات به مشتریان بهبود یابد
از سیستم های پاسخ ایمیلی خودکار برای سپاسگذاری از سفارش دهی مشتریانتان، خوش آمدگویی به آن ها برای ورود به فهرست ایمیل شما، ارسال تأییدیه ها و دیگر ایمیل های انتقالی همانند “کالای شما ارسال شد” بهره ببرید.
مشتریان به چنین ادب و نزاکتی تمایل دارند، اما همه کسب و کارهای آنلاین این کار را نمی کنند.
می توانید عنصر سوپرایز را با گنجاندن کوپن برای تخفیف خرید آینده و یا اطلاعات مرتبط با خریدی که هم اکنون انجام داده اند، به ایمیل خدمات مشتریان اضافه کنید.
همچنین می توانید این سوال را مطرح کنید که آیا همه چیز در خرید مشتری خوب پیش می رود یا خیر؟ یا آیا کار دیگری هست که بتوانید برای آن ها انجام دهید؟ این نوع پیگیری ها می تواند حس پشیمانی احتمالی در خریدار را مشخص و احساسات مثبت درباره کسب و کارتان را تقویت نماید.
تکنیک دوم: صفحه FAQ جامع خلق کنید
صفحه پاسخگویی به سوالات پرتکرار تقریبا به همه ی پرسش هایی که افراد ممکن است درباره محصولات یا خدمات شما داشته باشند جواب می دهد، این تکنیک کمک بسیار زیادی به بهبود وضعیت بازار ارائه خدمات به مشتریان می کند.
شما همچنین باید آدرس ایمیل FAQ بسازید و سوال هایی را که مشتریان یا بازدیدکنندگان سایت ممکن است بپرسند را پیگیری کرده، بعد به آن ها پاسخ دهید.
با سرعت به نگرانی های آن ها رسیدگی کنید، بیشتر آن ها را تحت تأثیر قرار خواهید داد. به این صورت نسبت به رقبایتان برجسته خواهید شد.
تکنیک سوم: برقراری ارتباط با شما را برای افراد ساده نمایید
گاهی مشتری باید با کسی به صورت مستقیم صحبت کرده یا ایمیل بزند، پس اطلاعات تماس را در گوشه ای تاریک از وب سایتتان مخفی نکنید. اطلاعات تماس را بر هر پیامی که می فرستید قرار دهید.
همچنین می توانید صفحه خدمات مشتریان بر روی سایتتان طراحی کنید. این صفحه بایستی دربردارنده FAQ، اسامی و آدرس های ایمیل یا شماره تلفن های افراد و دیگر اطلاعات مرتبطی باشد که می توانند کمک کنند تا وضعیت بازار ارائه خدمات به مشتریان بهبود یابد.
تکنیک چهارم: پیام های ایمیل خود را شخصی سازی کنید
از نام مشتریان در موضوع ایمیل و در پیام های خودتان بهره ببرید. فقط ۴ درصد از شرکت هادر فرایند بازاریابی خودپیام هایشان را شخصی سازی و بخش بندی می کنند، و همچنان پیام های شخصی شده تقریبا دو برابر کلیک بیشتری دارند.
به عنوان صاحب کسب و کار شما می توانید ارتباطات خود را با مشتریانتان به شیوه های مختلف شخصی سازی و بخش بندی نمایید، از جمله:
– ایمیل ها را اسم و اطلاعات دیگری که جمع آوری نموده اید، شخصی نمایید.
– برای مشتریانتان پیشنهادهای ویژه تولد، سالگرد ازدواج و سایر رویدادهای ویژه بفرستید.
– جزئیات محصولات جدیدتان را که می دانید برای آن ها جالب خواهد بود ارسال کنید.
هر چه جزئیاتی که می توانید درباره مشتریانتان جمع آوری کنید بیشتر باشد، بهتر می توانید به آن ها با پیشنهادهایی که به شدت هدف گیری شده اند، پیام های سپاس گذاری و اطلاعاتی که با نیازها و خواسته های آن ها مرتبط است ارائه نمایید.
این همان جایی است که نرم افزار مدیریت ایمیل زندگی را برای شما ساده تر می کند. می تواند بخش بندی و شخصی سازی را برای شما انجام دهد در نتیجه شما می تواند وقتتان را صرف اندیشیدن به راه بیشتری برای هدف گیری در بازار ارائه خدمات به مشتریان تان کنید.
تکنیک پنجم: از مشتریانتان سوال کنید
مردم تمایل زیادی به نظرسنجی های کوتاه دارند. تحقیقات نشان داده است که رضایت مشتری دربین کسانی که از آن ها پرسیده شده است چه چیزی می خواهند، بیشتر است؛ حتی اگر جواب هایشان اجرایی نشده باشد.
صرف پرسیدن درباره اینکه مشتریانتان به چه چیزی نیاز دارند و چگونه می توانید بازار ارائه خدمات به مشتریان بهتری فراهم کنید به آن ها حس شنیده شدن را می دهد.
به خاطر داشته باشید، برای ارائه خدمات مشتریان حتما نیازی نیست هزینه خیلی زیادی داشته باشد، و یا محصولات رایگان یا تخفیف های زیاد بدهید.
تنها نشانه های کوچکی مثل سپاس گذاری از مشتریان برای تجارت با شما می تواند به حفظ حس مثبت نسبت به کسب و کار شما کمک کند. خودکارسازی وظایف روزانه خدمات مشتریان، زمان شما را آزاد می سازد تا به نگرانی ها و شکایت های اصلی رسیدگی کنید.
منبع:bazaracademy.ir |