اصول مدیریت زمان و برنامه ریزی چیست؟

اصول مدیریت زمان و برنامه ریزی چیست؟
هدف از مدیریت زمان و برنامه ریزی در زندگی این است که شما بتوانید در مدت زمان مشخصی به کارهای بیشتری رسیدگی کنید. برنامه ریزی یعنی کارها را بر اساس اولویت اهمیت (از مهم و فوری به غیر ضروری) لیست کنیم و محدوده زمانی برای هریک مشخص کنیم و به این برنامه ریزی و مدیریت زمان شدیدا پایبند باشیم. همه ما دوست داریم در زندگی به موفقیت های بزرگی برسیم. تحقیقاتی که در سطح دانشگاه های امریکا انجام شد، نشان داد که بیشتر دانشجویان تلاش و تقلای زیادی میکنند، آنها حتی از فرصت 24 ساعته خود بخش زیادی را به کار و تلاش در مسیر اهداف خود اختصاص می دهند. اما متاسفانه نتایج کافی و متناسب با تلاش خود دریافت نمی کنند! بله عجیب است نه؟! ما بسیاری افراد را در اطراف خودمان می بینیم که مثلا برای افزایش درآمد بیشتر، اولین کاری که می کنند آن است که تلاش خود را بیشتر هم می کند. ساعت کاری خود را افزایش می دهند. من بقالی محل را می بینم که از 6 صبح تا 2 بامداد فردا مغازه اش باز است. این افراد تنها ایده ای که به ذهنشان می رسد این کار است. من کارمندی داشتم که همیشه دنبال اضافه کار بود. اوایل تصور کردم که هدفش حقوق بیشتر است، اما مدتی که کارکرد او را زیر نظر گرفتم، دیدم حتی کارهایی را برای روزهای تعطیل خود به خانه می برد و واقعا عجیب است که همیشه هم به نظر میرسد سخت کار میکند!!! پس چرا کارهای او تمامی ندارد؟دوستان این مقاله دقیقا به موضوع مدیریت زمان و برنامه ریزی در زندگی و کار می پردازد. مواردی که در تحقیق بالا در سطح دانشگاه به دانشجویان آموزش داده شد و زندگی آنها را متحول کرد. من در این مقاله 28 اصل مدیریت زمان و برنامه ریزی را برای شما خواهم گفت که فقط تعدادی از انها را کارمند ما اجرا و عادت خود کرد و بعد از آن نه اضافه کاری گرفت و نه کاری را به خانه برد.
تاریخچه مدیریت زمان :
ریشه مدیریت زمان در کار و تجارت است. با انقلاب صنعتی در قرن نوزدهم و ظهور کارخانه ها و صنایع، نوع جدیدی از رابطه انسان با زمان خلق شد. کار در کارخانه ها بر خلاف کارهای کشاورزی نیازمند وقت شناسی روزانه بود. مردم مجبور بودند یاد بگیرند برای زمانبندی به جای استفاده از طلوع و غروب خورشید از ساعت کمک بگیرند. از طرفی هم نظام آموزشی روز به روز به تربیت دانش آموزانی میپرداخت که با این نظام هماهنگ تر و تبدیل به کارگرانی با بهره وری بیشتر شوند.
به عقیده بنجامین فرانکلین، زمان پول است.
در سال 1911 فردریک تیلور، پدر مدیریت علمی، تئوری << اصول مدیریت علمی >> را با هدف افزایش بهره وری کارگران منتشر کرد.این تئوری به بررسی و مشاهده کار، یافتن بهترین روش برای انجام آن، شکستن آن به بخش های کوچکتر و مدیریت چگونگی انجام آن و در نهایت آموزش کارگران برای عملی کردن آن ، میپرداخت.
البته زمانی که ما به مدیریت زمان فکر میکنیم بیشتر مدیریت زمان فردی، مدنظرمان است. در واقع با مدیریت زمان میخواهیم وقت خود را کمتر برای انبوهی از کارهای متنوع صرف کنیم و بیشتر وقت خود را به کارهایی که واقعا برایمان در اولویت قرار دارند، اختصاص دهیم.
مدیریت زمان مجموعه ای از مهارت هاست که به محض تسلط بر آنها سازمانده تر، کارآمدتر، خلاق تر، آسوده تر و در نهایت شادتر خواهیم بود.
اصول مدیریت زمان

در طول 20 سال گذشته مدیریت زمان و برنامه ریزی اهمیت بسیاری پیدا کرده و محقیق اصول مدیریت زمان را به مردم معرفی و آموزش دادند. این اصول از افراد موفق در زمینه های مختلف، الگو برداری شده و در کتاب های آموزش مدیریت زمان گرداوری شد. به تدریج موارد مختلف دیگری نیز کشف و لیست بسیار بلندی از اصول مدیریت زمان ارایه شد. اما اولا همه اصول مدیریت زمان و برنامه ریزی به درد همه افراد و همه زمینه های کاری و زندگی نمی خورد و از طرف دیگر در کشورها و فرهنگ های مختلف الگوهای رفتار جمعی متفاوت است و لذا هر کسی باید مواردی که میتواند زندگی و کار او را متحول کند را بیشتر جدی بگیرد. همچنین یادمان باشد نتایج مهم است و اینکه من از این تکنیک و اصل مدیریت زمان خوشم می آید یا نه، زیاد ملاک نباید باشد. پس در اینجا ما 28 مورد از بهترین و موثرترین اصول مدیریت زمان و برنامه ریزی را خدمت شما مورد به مورد توضیح می دهیم. پیشنهاد میکنم همه موارد را جدی بگیرید و مدتی مثلا 21 روز و یا بیشتر به صورت جدی بکار بگیرید و بعد از مدت آزمایشی در مورد آنها تصمیم بگیرید. بعد از حداقل 21 روز تصمیم بگیرید تعدادی را با تکرار و تکرار بیشتر، الگوی ذهنی و عادت خود کنید و چه بسا تعدادی را خیلی جدی دنبال نکنید.
چگونه با اصول مدیریت زمان و برنامه ریزی، زمان خود را به طور موثر مدیریت کنیم؟
« قویترین جنگجوها صبر و زمان هستند. » تولستوی
چرا از مهارت مدیریت زمان استفاده کنیم؟
مهم است که شما استراتژیهای موثری برای مدیریت زمان به کار گیرید تا میان مطالعه، اوقات فراقت، پول درآوردن و جستجوی شغل تعادل ایجاد کنید. مهارتهای مدیریتی علاوه بر جستجوی شغل، در سایر حیطههای زندگی نیز از اهمیت برخوردارند: از مرور درسها برای امتحانات گرفته تا کار کردن در یک شغل تعطیلاتی [شغل موقتی که فرد در طی تعطیلات انجام میدهد، گاهی ممکن است به نظر آید که وقت کافی برای انجام تمام کارها وجود ندارد. این مسئله میتواند باعث ایجاد استرس گردد. به هنگام مرور درسها یا در طی امتحانات پایانی که فشار زیادی بر روی شما وجود دارد، مدیریت زمان اهمیت بسیار دارد. هنگامی که راههای مناسب را برای مدیریت زمان خویش پیدا کردیم میتوانیم آن دسته از روتینها و الگوهای رفتاری که به کاهش استرسهای مربوط به زمان کمک میکنند را در زندگی خود تنظیم کنیم.
چه مهارتهایی برای مدیریت زمان موثر لازم است؟
برخی از این مهارتها عبارتند از تعیین اهداف روشن، تقسیم هر هدف به گامهای کوچکتر و بررسی پیشرفت شما به سوی اهدافتان که در طرح کار پوشش داده شدهاند. سایر مهارتهای مربوطه عبارتند از اولویتبندی – تمرکز بر تکالیف مهم و ضروری و اجتناب از آنها که برای دستیابی به اهداف ضروری و مهم نیستند؛ نظمدهی به برنامۀ کاری خود؛ ایجاد لیست از کارهایی که باید انجام دهید؛ صبر و شکیبایی به هنگام عدم پیشرفت کارها و پرهیز از به تعویقاندازی.
28 اصول مدیریت زمان و برنامه ریزی کدام است؟
(نتیجه بکارگیری اصول 28 گانه= کار کمتر و نتایج بیشتر + کار کمتر و استراحت بیشتر + کار کمتر و لذت بیشتر)
برای روز خود برنامهریزی کنید و آنها را اجرایی و مدیریت نمایید تا به موفقیت عظیم دست یابید! این مفهوم قدرتمند را به کار گیرید: مدیریت زمان آگاهانه
بهترین تعریف مدیریت زمان چیست؟
مدیریت زمان به روشی گفته میشود که ما طبق آن کارایی خود را به حداکثر میرسانیم تا به اهداف بلندمدت خویش دست یابیم. همۀ ما میخواهیم حداکثر استفاده را از 24 ساعت شبانهروز ببریم. با این وجود، برخی افراد به خوشبختی، بهرهوری و موفقیت بیشتری میرسند، در حالی که به اندازۀ باقی افراد زمان دارند! چگونه میتوانم در مدیریت زمان خویش موفقتر باشیم؟ باید یک مفهوم قدرتمند را به کار ببرید: مدیریت زمان آگاهانه. با این 28 توصیه برای برنامه ریزی و مدیریت زمان آگاهانه میتوانید برای روز خود برنامهریزی کنید و آنها را اجرایی و مدیریت نمایید تا به موفقیت عظیم دست یابید!
1: همیشه الگوی برنامه ریزی و مدیریت زمان داشته باشید.
همانطور که برای درس خواندن و ورزش کردن به ما می آموزند از مربی ها و افراد موفق الگو بگیریم. افراد موفق را زیر نظر بگیرید. ببینید انها چطور با موضوع مدیریت زمان و برنامه ریزی برخورد می کنند. ببینید انها چه اصولی را در مدیریت زمان و خرج کردن وقت خود بکار می گیرند. کافی است شما هم عادت های خوب انها را الگوی خود قرار دهید. کتاب های مدیریت زمان بخوانید. اصول مدیریت زمان را در اینترنت و تلگرام راز موفقیت بیاموزید. آموزش مهارت ها و اصول مدیریت زمان، در ذهن شما الگوهای قدرتمندی می سازد که نتایج آن را از هفته اول بکارگیری این اصول شاهد خواهید بود.
2: قبل از جلسات، نتایج مطلوب خود را مشخص کنید.
قبل از شروع جلسات مقصود مشخصی در ذهن داشته باشید. به محض اینکه شما دستور کار را مشخص کنید، تیمتان با سرعت بیشتری به کار برمیگردد و وقت کمتری اتلاف میشود.
3: به منظور مدیریت زمان صحیح،محدودۀ زمانی برای تکالیف مشخص کنید.
به حسابرسی زمانی خود نگاهی بیندازید و تکالیفی را شناسایی کنید که بیش از زمان مورد انتظار طول کشیدهاند. با تعیین محدودۀ زمانی برای این آیتمها، تمرکز بیشتری خواهید داشت و کاراتر خواهید بود. اگر باز هم از محدودۀ زمانی خارج شدید، جریان کاری خود را بررسی کنید و کارهایی مثل استراحتهای خارج از برنامه که باعث اتلاف وقت میشوند را حذف نمایید.
4: برنامۀ هفتۀ خود را روز جمعه طرحریزی کنید.
اگر هفته را با برنامه شروع کنید، بهتر میتوانید بر اولویتها تمرکز نمایید. به راحتی از استراحت آخر هفتۀ خود وارد یک شنبه مفید میشوید و مغزتان آمادۀ کار است. روز پنجشنبه یا جمعه چند دقیقهای وقت بگذارید و برنامۀ کل هفتۀ خود را مشخص نمایید. به تعویق اندازی را با تقسیم اهداف هفتگی به اهداف روزانه شکست دهید؛ بدین ترتیب فقط کافی است در حین کار نگاهی به این لیست بیندازید. به خاطر داشته باشید که سطح انرژی و خلاقیت شما در طول هفته دچار نوسان میشود. تکالیفی که اولویت کمتری دارند را برای شنبه ها یا سایر اوقاتی بگذارید که انرژی کمتری دارید. تکالیف خلاقانه و دشوار را روزهای دوشنبه و سه شنبه انجام دهید. جلسات را برای چهارشنبه ها بگذارید که انرژی تیم شما رو به افول است. از پنجشنبه ها برای برنامهریزی و شبکهسازی استفاده کنید.

5: برنامۀ روزانه درست کنید.
30 دقیقۀ ابتدای روز را صرف ایجاد لیستی از کارهایی کنید که با برنامۀ هفتگی شما همخوانی دارند.
آیتمهای لیست را طوری بیان کنید که گویی آنها را انجام دادهاید. به جای «ثبت گزارش به مدیر پروژه» بنویسید «گزارش به مدیر پروژه ثبت شد.» این ترفند کوچک باعث تقویت انگیزۀ شما میگردد.
اصول مدیریت زمان 6: لیست «کارهای انجام شده» را نیز به لیست خود اضافه کنید.
گاهی مواقع یک سری کارهای غیرمنتظره در طول روز پیش میآید. آنها را در لیستی جداگانه در کنار لیست کارهایی که باید انجام شوند، یادداشت کنید تا در پایان روز اندکی رضایت بیشتر به دست آورید. روز جمعه، دستاوردهای خود در هفتۀ گذشته را بررسی کنید و به خاطر موفقیتهایتان خود را تشویق نمایید. این فرآیند بازبینی به تقویت اعتماد به نفس شما کمک کرده و باعث میشود برای هفتۀ آینده نیز لیست ایجاد کنید.
7: مهمترین و دشوارترین تکالیف خود را اول صبح انجام دهید.
اکثر ما در اولین ساعات روز سرحالتر هستیم، مطمئن شوید که از این ساعات هوشمندانه استفاده میکنید! به شکل عجیبی، هنگامی که مغز شما کاملاً بیدار نیست میتوانید بهتر تمرکز کنید. مغزی که در حال بارگذاری است انرژی کمتری را صرف خیالپردازی و نگرانی در مورد سایر تکالیف میکند.
8: مانع حواسپرتیها شوید.
هنگامی که بر روی تکالیف متمرکز کار میکنید، از قابلیت «مزاحم نشوید» کامپیوتر خود استفاده کنید. توجه خود را معطوف به یک پنجره کنید. حتی میتوانید آفلاین شوید اما بیایید زیادهروی نکنیم.
9: چند تکلیفی نکنید تا مدیریت زمان به بهترین صورت انجام گیرد.
محققین افسانۀ چندتکلیفی را رد کردهاند. اگر باور دارید که میتوانید چندین کار را همزمان انجام دهید و کیفیت را حفظ کنید، بهتر است تجدیدنظر کنید!
10: منتظر انگیزه و الهام نباشید ، مدیریت زمان را همین الان شروع کنید.
برخی از هنرمندان منتظر الهام میمانند. برخی نویسندگان مینشینند تا خشکی سرچشمۀ آنها به پایان برسد. افراد تجاری اگر در محیط کاری مناسب نباشند، در تکالیف جدی شرکت نمیکنند. با ذهنآگاهی مجبور نیستید کار خاصی انجام دهید. متوجۀ افکار و احساساتی باشید که در حین کار از یک دیدگاه خارجی بر میخیزند. اجازه ندهید اعمال شما را مدیریت کنند. متوجۀ عواطف و خیالپردازیهای خود شوید و رهایشان کنید. حتی هنگامی که مطمئن نیستید، تکلیف خود را شروع کنید و باور داشته باشید که انگیزه خودش جریان خواهد گرفت.
11: به دنبال کمال نباشید.
اگر قرار باشد همه چیز کامل باشد، آیا چیزی به اندازۀ کافی خوب خواهد بود؟ احتمالاً نه. شما باید بارها شکست بخورید و از اشتباهات خود درس بگیرید. هر تلاش خود را به عنوان یک آزمایش در نظر بگیرید ، گامی ارزشمند به سوی هدف خویش… صرف نظر از اینکه نتیجه چه باشد.
12: هنگام مدیریت زمان، درگیر جزییات ریز نشوید.
به جای اینکه درگیر کمالگرایی شوید، تصویر کلی را در نظر داشته باشید. بر روی اولویتهای خویش تمرکز کنید نه جزییات ریز کار. ابتدا مهمترین تکالیف در لیست خود را انجام دهید و انرژی خود را صرف مسائل جزیی نکنید.
13: بین تکالیف، زمان برای استراحت بگذارید.
مغز انسان میتواند هر بار فقط برای 90 دقیقه متمرکز باقی بماند. حداقل هر 90 دقیقه یک بار استراحت کنید تا خستگی بر شما چیره نشود و کارایی شما در طول روز حفظ گردد.
14: بهترین استفاده را از اوقات انتظار ببرید.
برای همه اتفاق میافتد: در صف، اتاقهای انتظار، ترمینالهای فرودگاه، ایستگاههای قطار و غیره منتظر میمانیم. ایمیلها را با موبایل خود جواب دهید، تماسهای از دست رفته را بررسی کنید، حرکات کششی/ورزشی انجام دهید، ریلکس کنید یا مدیتیشن نمایید. کتابی کوچک با خود ببرید و مطالعه کنید. با موبایل خود به پادکست گوش کنید. اجازه ندهید سفرهای غیرمنتظره شما را غافلگیر کنند.
15: ایمیل خود را منظم کنید.
کسانی که اینباکس بهم ریختهای دارند، زمان بیشتری را نسبت به دیگران صرف ایمیل میکنند. بهترین راه برای تسریع ارتباط ایمیلی و اتلاف وقت کمتر این است که اینباکس خود را منظم کنید. جیمیل امکانات زیادی را در اختیار شما قرار میدهد تا ایمیلهای دریافتی را مرتب نمایید. اگر از سرویسهای دیگری استفاده میکنید، رفتن به جیمیل را در نظر داشته باشید. بیایید چند ترفند را بررسی کنیم که به شما کمک مینماید ایمیلهای خود را با سرعت بیشتری منظم کنید و پاسخ دهید.
- ایمیلهایی که ممکن است حاوی اطلاعات مهمی باشند اما به پاسخگویی سریع نیاز ندارند را آرشیو کنید.
- برچسبهایی کاربردی مانند ضروری، در انتظار، نیاز به اقدام ایجاد کنید.
- از فیلترها استفاده کنید تا به صورت اتوماتیک بر اساس فرستنده یا سایر اطلاعات و کلمات کلیدی، ایمیلهای ورودی را برچسب بزنید.
- حتی میتوانید تمام خبرنامهها را با استفاده از فیلتری که کلمۀ «لغو عضویت» را شناسایی میکند، برچسب بزنید.
- پاسخهای آماده را فعال کنید و برای ایمیلهایی که بیش از یک بار میفرستید، قالب آماده ایجاد کنید. قبل از ارسال میتوانید آنها را تغییر دهید اما به طور کلی یک پیشنویس آماده دارید که بر سرعت شما میافزاید.
16: از اصول مدیریت زمان این است که طرف دیگر مغزتان را ورزش دهید.
سرگرمیهایی برای خود مهیا کنید که آن طرف مغزتان که در سر کار از آن استفاده نمیکنید را به کار گیرد. با این کار سرعت حل مسئلۀ شما افزایش مییابد و خلاقیت بیشتری خواهید داشت. اگرخارج از نقطۀ امن خویش وقت بگذارنید، موفق خواهید شد. اگر وکیل هستید، رقص یاد بگیرید. اگر پیانیست هستید، هنرهای رزمی یاد بگیرید. اگر طراح نرمافزار هستید، بیرون بروید و معاشرت کنید.
17: اغلب ورزش کنید.
ورزش به شما کمک میکند با عوامل استرسزا کنار بیایید. تحقیقات نشان میدهد که جلسات کوتاه و شدید ورزش میتواند همانند جلسات طولانی مفید باشد. زمانی را برای ورزشهای کوتاه کنار بگذارید، حداقل یک روز در میان.
اصول مدیریت زمان 18: خوب بخوابید.
دانشمندان دریافتهاند که کمخوابی به منظور انجام کارهای بیشتر منجر به مشکل میشود. افراد خسته کارها را بیشتر به تعویق میاندازند و راحتتر حواسشان پرت میشود. بگذارید مغزتان حداقل شبی 8 ساعت بخوابد.
19: از تقویم خود برای مدیریت زمان استفاده کنید.
کارایی تقویم بسیار بیشتر از تعیین زمان جلسات است. از تقویم خود برای بررسی موعدها، تعیین زمان کارهای متمرکز و افزودن مکان به رخدادها استفاده نمایید. مسئولیت زمان خویش را به عهده بگیرید. اگر فکر میکنید ورودی برنامهریزی شده باعث پیشرفت برنامۀ امروز شما نمیشود، پس آن را کنسل کنید.
20: زمانی برای ریلکس کردن بگذارید.
از چرخ و فلک زندگی خارج شوید و اندکی از زمان خود را در سکوت سپری کنید و «مغز کاری» خویش را خاموش نمایید. وقتی متوجۀ اثرات مثبت سکوت بر فرآیندهای خلاقانۀ خود بشوید، شگفتزده خواهید شد. مدیتیشن به شما کمک میکند دیدی تازه به دست آورید و به بینشهای جدیدی نسبت به کار خود برسید.
21: نه گفتن را یاد بگیرید.
زمان شما ارزشمند است. آن را با افراد و پروژههایی که با ماموریتها و اهداف شما همخوانی ندارند، تلف نکنید. به جای اینکه دعوتها و پیشنهادها را فوراً قبول کنید، بگویید: «بگذارید برنامههایم را چک کنم سپس به شما خبر میدهم.» همین عبارت ساده برای شما زمان میخرد تا پیشنهاد را ارزیابی کنید و تصمیم هوشمندانه بگیرید.

22: کارها را زود تمام کنید.
همین رویکرد را برای موعدها نیز به کار ببرید. سعی کنید کار خود را یک روز قبل از برنامه به اتمام برسانید.
23: هر بار که تلفن زنگ میخورد آن را جواب ندهید.
ایمیلها را سریعاً به محض اینکه میرسند جواب ندهید. ایمیلها و تماسها را در اوقات بیکاری خود به طور گروهی جواب دهید. هنگام کار بر روی تکالیفی که تمرکز زیادی میطلبند، از هرگونه وقفه اجتناب کنید.
24: سیستم خود را به عادت تبدیل کنید.
عادتها را با ایدههای مذکور شکل دهید. این تکنیکهای مدیریت زمان را تمرین کنید و ذهنیت بازدهی را برای خود درونی کنید. برنامهای منطقی تعیین کنید که بتوانید در بلندمدت آن را حفظ کنید (حداقل یک ماه). بعد از مدتی عادتهای روزانه و ماهانۀ شما اتوماتیک خواهند شد.
25: در همین حین عادتهای بد را ترک کنید.
برنامه بریزید و طبق آن پیش بروید. با پیشبرد این برنامه، به صورت طبیعی عادتهای قدیمی و بدون بازده خود را ترک میکنید.
26: زمان خود را با اپلیکیشن مدیریت زمان Toggl ثبت کنید!
اگر به دنبال نرمافزاری مطمئن برای مدیریت زمان هستید و میخواهید بدانید زمان شما صرف چه چیزهایی میشود، این بهترین گزینه است. ثبت زمان با Toggl بسیار ساده است و واقعاً مفید میباشد.
27: خوش بگذاریند، فرقی ندارد چه پیش میآید.
در مورد تیک خوردن تمام آیتمهای لیست وسواسی نباشید. بین کار و زندگی تعادل ایجاد بکنید و از کارهای خویش لذت ببرید. ارزشش را ندارد که امروز حجم زیادی از کار را انجام دهید، اما فردا خسته و بدون بازده باشید. با ثبات کار کنید و بهترین حالت خود را حفظ کنید. انجام عجولانۀ تکالیف باعث کاهش کیفیت و ایجاد استرس میگردد.
28: زمان خود را حسابرسی کنید.
اول از همه دریابید که وقت شما در طول روز کجا سپری میشود. معمولاً مغایرت بزرگی میان هدف و واقعیت وجود دارد. از یک اپلیکیشن مدیریت زمان استفاده کنید (ترجیحاً Toggl) و کارهای خود را به مدت یک هفته بررسی نمایید. سپس بنشینید، گزارشها را دانلود کنید و آنها را ارزیابی نمایید. با این اطلاعات میتوانید جاهایی که نیز به اصلاح دارند را به سادگی پیدا کنید. برای مثال ممکن است زمان زیادی را صرف شرکت در جلسات کمبازده یا فعالیتهای نهچندان مهم کنید. این موضوع ما را به توصیه بعدی میرساند. شاید کلیشهای به نظر برسد، اما به خاطر داشته باشید که مسیر از مقصد مهمتر است. حال بروید و بررسی زمانی هفتۀ خویش را آغاز کنید. با این توصیهها میتوانید به تعویقاندازی را پایان دهید و زمان خود را به صورت درست تحت کنترل در آورید.
ما همه به دنبال رسیدن به آرزوها و اهدافمان هستیم.این آرزوها ممکن است شغل، همسر، تحصیلات، ثروت، شهرت و بسیاری موارد دیگر باشد. میخواهیم فردی موفق و موثر باشیم اما نمیدانیم از کجا شروع کنیم. شاید به همین دلیل است که سراغ این مطلب آمده اید. در مسیر موفقیت عوامل بسیاری دخیل هستند که یکی از مهم ترین آنها همین مدیریت زمان میباشد.اما این از اهمیت دیگرعوامل دخیل در موفقیت نمیکاهد. بنابراین تیم راز موفقیت به شما شرکت در دوره ای را پیشنهاد میکند که دیگر عوامل یاری دهنده در مسیر موفقیت را به شما معرفی و گام به گام با شما در این مسیر همراه باشد. دوره نخبگان برای کسانی طراحی شده که میخواهند زندگی خود را به گونه ای متفاوت بسازند.
منبع:/bazaracademy.ir |