بازاریابی و فروش

جذب مشتری با تولید محتوا به کمک بکارگیری سه تکنیک آسان و کاربردی

جذب مشتری با تولید محتوا به کمک بکارگیری سه تکنیک آسان و کاربردیReviewed by طیبه زارعی on Apr 7Rating:

جذب مشتری با تولید محتوا به کمک بکارگیری سه تکنیک آسان و کاربردی

اگر استراتژی تولید محتوای ویژه ی شما محتوایی جذاب نداشته باشد، تمامی تلاش های شما در این زمینه، بیهوده خواهد بود و در نهایت به جذب مشتری با تولید محتوا منتهی نخواهد شد.

همیشه می توانید استاتوس خود را آپدیت کنید و یا رضایت موتورهای جستجوی گوگل را کسب کنید، اما بدون تولید محتوای با کیفیت که بتواند با مشتریان شما ارتباط برقرار کند، نتیجه ای حاصل نمی شود.

بهترین استراتژی تولید محتوا برای یک کارآفرین، یعنی همان استراتژی که کسب و کار شما را هدایت کرده و مشتریان را جذب می کند، در واقع بسیار آسان است.

برای جذب مشتری با تولید محتوا، محتوای شما باید مرتبط، منسجم و پر قدرت باشد و به طور مستقیم با خواسته های مشتریان شما در ارتباط باشد.

کارآفرینانی که بهترین استراتژی های محتوا را مورد استفاده قرار می دهند، از مرتبط بودن محتوا و توانایی آن در برقراری تعامل با مخاطبان مطمئن می شوند.

 

حل مشکلات مشتری از شیوه های جذب مشتری با تولید محتوا است

این مساله به عنوان فاکتور برطرف کننده مشکل مطرح می شود. اگر محتوای شما این فاکتور را داشته باشد، با ارزش خواهد بود. در غیر این صورت باید تلاش خود را افزایش دهید تا به جذب مشتری با تولید محتوا برسید.

هنگامی که مردم روی لینک محتوای شما کلیک می کنند، توقع دارند که به چیز با ارزشی دست پیدا کنند.

شاید از نظر آنها، ارزش به معنای سرگرمی باشد، اما در بیشتر اوقات، آنها ارزش را در چهاچوب یک دانش مفید و موثر می شناسند. به خصوص دانش و اطلاعاتی که مشکلاتی در زمینه ی کسب و کار آنها حل کند.

این مطلب با ارزش را هم بخوانید
تفکرات و باورهای محدودکننده ، مانع اصلی موفقیت

محتوای شما باید به شکلی طراحی شود که چیزی که مشتریان به دنبال آن هستند را برایشان مهیا کند؛ دانشی که درمورد برطرف کردن چالش های زمینه ی کسب وکار آنها باشد. تصور می کنیم که شما یک مشاور فروش هستید.

جذب مشتری از طریق تولید محتوا
جذب مشتری با تولید محتوا

اگر بیشتر مشتریان شما برای برقراری یک تماس با مشکل رو به رو می شوند، حرکت خردمندانه این است که محتوایی را در راستای آموزش چگونگی برقراری یک تماس مناسب برای آنها ترتیب دهید.

به این صورت، محتوایی را نوشته اید که مشتریان بالقوه ی ایده آل شما را به خود جذب می کند؛ و در عین حال، به عنوان یک متخصص در زمینه ی چالش هایی که مشتریان با آن مواجه هستند، شناخته می شوید.

اگر همه ی محتواهای شما به همین صورت تهیه شده باشند و در هر کدام از آنها، به حل یک مشکل خاص از مشتریان پرداخته شود، مزیتی که حاصل می شود، دو طرفه خواهد بود.

 

در قدم اول، محتوای شما موجب می شود که به عنوان یک فرد معتبر و رهبر خوب در عرصه ی فعالیتی خود شناخته شوید؛ و دوم اینکه خواننده ها به توصیه های شما اعتماد خواهند کرد و در نتیجه، احتمال اینکه با شما همکاری کنند، بیشتر خواهد شد.

از لحن آسان تری استفاده کنید و از نوشتار رسمی بپرهیزید

مشتری ها تمایل دارند متن هایی را مطالعه کنند که مشکلی را از آنها حل کند. اما اگر از لحن خوبی استفاده نکنید، حتی اگر محتوای مفید و موثری را تولید کرده باشید، با استقبال خوبی روبه رو نخواهید شد.

این مطلب با ارزش را هم بخوانید
نفوذ در قلب مشتری با بکارگیری 9 نکته اساسی در فروش

اکثر کار آفرینان برای نوشتن محتوای خود از لحن رسمی، خشک و پر مدعا استفاده می کنند. پر مدعایی ابزاری است که تحت هیچ شرایطی نباید از آن استفاده کنید. این کار نه تنها باعث ایجاد مشکل در تعامل می شود، بلکه مشتریان را با شما غریبه می کند و جذب مشتری با تولید محتوا میسر نخواهد شد.

اگر لحنی دوستانه و محاوره ای را به کار بگیرید، برای مشتریان پسندیده تر خواهد بود. این دقیقا همان کاری است که کسب و کارهای خوب باید استفاده کنند.

رسمی نوشتن، یکی از بدترین اشکالات را در نوشتن محتوا ایجاد می کند. آنها برای اینکه حرفه ای تر به نظر برسند، در نهایت با محتوایی کار را به اتمام می رسانند که نمی تواند هیچ ارتباطی را با مخاطب خود برقرار کند.

جذب مشتری
تولید محتوا

شما باید نکات زیر را در نوشتن متن محاوره ای مد نظر قرار دهید تا در جذب مشتری با تولید محتوا موفق شوید:

  • بعد از نوشتن متن محتوا، بار دیگر آن را از نگاه یک مخاطب بخوانید. آیا فهم این مطلب برای همه افراد با هر میزان تحصیلات، مناسب است؟
  • استفاده از علائم نگارشی مانند ویرگول، نقطه ویرگول، نقطه، علامت سوال و غیره، درک مطلب را راحت تر می کند. آنها را در محل مناسب مورد استفاده قرار دهید.
  • می توانید از ضمیر “من” استفاده کنید، به دلیل این که با این کار در واقع تجربیات شخصی را ارائه می دهید و از تکنیک داستان سرایی استفاده کرده اید.
تولید محتوا
روش های تولید محتوای خوب

ایده هایی که قابلیت اجرا کردن را دارند در اختیار مخاطبان خود قرار دهید

حالا وقت آن رسیده است که محتواهای کاربردی را برای مشتریان خود تولید کنید. این تنها مدلی از محتوا است که امکان حساب کردن روی آن به عنوان تجارت واقعی وجود دارد.

 
 

به جای ارائه ی ایده های مبهم که ممکن است برای خواننده ی شما مفید باشد، در تمام محتوای خود، کال تو اکشن شفافی را در اختیار آنها قرار دهید.

این مطلب با ارزش را هم بخوانید
آشنایی با جملاتی که به ما در مدیریت ارتباط با مشتری کمک می کند

این رویکرد به شکل چشمگیری موجب افزایش کیفیت محتوا شده، تعامل با مخاطب هدف را عمیق تر و به جذب مشتری با تولید محتوا منتی می شود.

مشتریان خود را توجیه کنید که دقیقا باید چه کاری را انجام دهند، پس از اینکه چنین رویکردی را در تولید محتوای خود در پیش گرفتند، تنها کافیست که به تماشای نتایج آن بنشینید.

در  ابتدا باید بدانید که مشتریان، به دنبال دستیابی به چه نتایجی هستند، سپس باید توصیه های کاربردی و قابل اجرایی را ارائه دهید که به آسانی بتوانند از آنها استفاده کنند.

محتوایی که خواننده را به برداشتن قدم های مورد نظر ترغیب کند، قدرتمندترین محتوای تولید شده است؛ به این علت که اگر خواننده ها، ایده ی شما را در کسب و کارشان مورد استفاده قرار دهند و شاهد نتایج خوب آن باشند، این احتمال وجود دارد که در آینده به شما رجوع کنند و همکاری خود را با شما شروع کنند.

اهمیی ندارد که در چه زمینه ای فعالیت می کنید، جذب مشتری با تولید محتوا، برای موفقیت استراتژی های فروش بسیار مهم است. این سه تکنیک را به کار بگیرید و شاهد جذب مشتریان باشید.

 

منبع:/bazaracademy.ir

 

نمایش بیشتر
رادیو ثروت

طیبه زارعی

نویسنده در گروه موفقیت عاشق ثروت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا